Atėjo laikas laivo rėjai    (NUOTRAUKOS) (VIDEO)

Laivo statytojas V.S.Belokopytovas ir jo padėjėjas.

Rėja – stiebo skersinis, prie kurio jis ir tvirtinasi. Tuo pačiu rėja sustiprina ir laivo vidurį. Ji daroma iš storesnės medienos ir kaip ir špangautai – ji bus ąžuolinė.

Nuo praėjusios savaitės vidurio nacionalinės ekspedicijos laivo statyba į priekį pasistūmėjo gana spėriai. Į tą pastebėjimą meistras Viktoras Spiridonas Belokopytovas atsakė su jam būdingu jumoru – „juk vis einam į priekį, o ne atgal“. Taigi – per savaitę jau „prikrabuoti“ (pritaikyti) ir stipriai pritvirtinti beveik visi laivo šonų ir dugno špangautai. Tarpusavyje jie sujungti metalinėmis plokštelėmis. Liko jų tik keletas laivagalyje, kuriuos Viktoras pritaikinėjo pagal vidinius laivo borto išlinkimus ir įdubimus. Šiaip buvo įdomu stebėti, kaip pridėjęs prie borto ir „pamatavęs“ tą būsimą ąžuolinę dalį, toliau ją tašė kirviu „iš atminties“. Panašu, kad ilgametis medinių laivų statytojas, kaip yra ir sakęs, galvoje turi „kompiuterį“ ir medinių laivų „išmieras“. O ta patirtis jam labai palengvina darbą – atkrenta įvairūs braižymai ar žymėjimai. Po to, kai baigė „krabuoti“ tą špangautą, jį jau buvo galima ir tvirtinti – viskas atitiko meistro matavimams.

Viktoras skrabuoja špangautą.

Viktoras skrabuoja špangautą.

Tuo metu Ričardas, kitas prie laivo dirbęs „Skatulės“ darbuotojas, kalė prie dugno apatinį špangautą. Tai vienas sunkiausių darbų, nes kalti reikia atsigulus į viršų. Po kelių 150 milimetrų sukaltų vinių, jungiančias pušinį laivo dugną ir ąžuolinį apatinį špangautą, meistro ranka nutirpo ir jis šį darbą kuriam laikui pakeitė kitu. Tuomet jis įlipo į laivo vidų ir ėmė ruošti medieną laivo grindims pritvirtinti. Šis laivas turės ir grindis, kad kelionės Lenkijos upėmis metu ekspedicijos dalyviams nereikėtų per špangautus laipioti.

Šiuo metu į „Skatulę“ jau atvežta ir 11 metrų ilgio eglė, kuri netrukus taps laivo stiebu. Ji jau nužievinta ir laukia savo eilės, kada laivas bus išvežtas iš dirbtuvių į lauką, kad galėtų būti prie jo pritvirtinta. Stiebas ir tvirtinsis prie ąžuolinės rėjos, kuri, padėta ant stelažo, laukė savo montavimo bei tvirtinimo eilės.

Būsimoji laivo rėja.

Būsimoji laivo rėja.

Be to, dar reikės padaryti medinę šachtą laivo varikliui laivo gale. O taip pat ir pagaminti medinį laivo vairą. Čia jau į darbą jungsis kalviai, nes reikės sujungti medines jo dalis. Tačiau visa tai bus kiek vėliau.

Laukia ir dar vienas darbas – maždaug trijų metrų ilgio pastoginės laive pastatymas. Ji turėtų pasitarnauti  ekspedicijos dalyviams nuo lietaus, vėjo ar pernelyg įkyrios saulės kelionės metu pasislėpti. Ją bus galima daryti, kai galutinai bus sumontuotos visos laivo vidaus dalys ir jis bus nukeltas nuo pastolių.

Susiję pasakojimai:
Nacionalinė ekspedicija prasideda Rusnėje
Nacionalinė ekspedicija prasideda Rusnėje. 2 dalis
Ekspedicijos laivas jau turi pirmą borto lentą
Paskutinės ekspedicijos laivo borto lentos ir špangautai

1 Comment on "Atėjo laikas laivo rėjai  "

  1. Darezi | 2017-05-12 at 16:52 |

    džiugu matyti ,kad tokie darbai vyksta Rusnės saloje, kuri garsėja ne tik potvyniais, bet ir žmonėmis dirbančiais čia- UAB „Skatulė“, mokančiais gaminti laivus. Tad Sekmės ir palankaus vėjo plaukiojant

Leave a comment

Your email address will not be published.


*