Kintų muzikos festivalis finišavo beveik 13 valandų maratonu

Paley Mettis kvartetas.

Šeštadienį, rugpjūčio 22 d., Didžiojoje Kintų bažnyčioje vykęs įspūdingos apimties renginys vainikavo šių metų festivalį. „Lai sutemos tampa šviesios“, šiemet skelbė Kintų muzikos festivalio organizatoriai, kviesdami žmones iššūkių ir nežinios metu saugiai susiburti ir patirti gydančią muzikos galią. Šeštadienį nuskambėjęs finalinis festivalio renginys patvirtino žmonių muzikos ir bendrystės poreikį.

Alexandras Paley’us.

Nuo 10 val. ryto startavęs koncertų maratonas „Klasikos viražai“ su būtinomis pertraukomis tęsėsi iki beveik 23 valandos. Idėjos iniciatorius ir pagrindinis atlikėjas pianistas Alexandras Paley’us (JAV), tarsi įsidiegęs amžinąjį variklį, visą dieną tryško energija ir aistra muzikavimui. Bekompromisiškai atsidavęs muzikai ir fortepijonui, atlikėjas drauge su scenos bičiuliais sugrojo 18 kūrinių, kurių trukmė svyravo nuo keliolikos minučių iki kone valandos. Sonatos, vokaliniai ciklai, fortepijoniai trio ir kvintetai – įspūdingos apimties programą A. Paley’us įveikė drauge su smuikininkais Amiramu Ganz (Urugvajus-Italija) ir Raimondu Butvila, mecosopranu Ieva Prudnikovaite ir styginių kvartetu „Mettis“.

Klausytojai turėjo neeilinę galimybę išgirsti nedažnai Lietuvoje atliekamus klasikos šedevrus iš klasikinės-romantinės muzikos aukso fondo. Tai – vertingiausių fortepijoninių kvintetų viršūnėje besilygiuojantys Johanesso Brahmso ir Antoníno Dvořáko kvintetai, visi Franzo Schuberto kūriniai smuikui su fortepijonu ir fortepijoniniai trio, žymioji Ludwigo van Beethoveno „Kreicerio“ sonata smuikui ir fortepijonui, subtiliai moters psichologinį portretą atskleidžiantis Roberto Schumanno vokalinis ciklas „Moters meilė ir gyvenimas“. Taip pat skambėjo rečiau girdimi kūriniai – Modesto Musorgskio vokalinis ciklas „Vaikų kambarys“, kurį itin teatrališkai atliko charizmatiškoji I. Prudnikovaitė, Richardo Strausso Sonata smuikui fortepijonui ir kt.

Ieva_Prudnikovaitė.

Nors ambicingas renginys kėlė iššūkių tiek atlikėjams, tiek organizatoriams, neeilinė muzikos šventė paliko didžiulį įspūdį klausytojams. Vieni sakė, jog tai – galimybė visai dienai atsiriboti nuo kasdienių rūpesčių ir jausti, kaip muzika galvą pamažu išvalo nuo slegiančių minčių. Kitiems šis koncertų maratonas kėlė didžiulį susižavėjimą A. Paley’aus pasišventimu, talentu ir žmogaus ištvermės galimybėmis. Kaip padėkos laiške rašė renginio globėja ponia Diana Nausėdienė (deja, negalėjusi dalyvauti dėl asmeninių priežasčių), koncerte galėjome įsitikinti neužgęstančia kūrybos galia, meno ir grožio esme ir patirti harmonijos gelmę.

Koncertų maratonas užbaigė pusantro mėnesio trukusį devintąjį Kintų muzikos festivalį. Nuo liepos 6 d. Kintuose ir kituose regiono miestuose nuskambėjo vienuolika koncertų. Tarp jų – anksčiau Kintuose eilę metų rezidavusio, dabar sėkmingą tarptautinę karjerą darančio Naujų idėjų kamerinio orkestro (NICO) pasirodymai, vieno ryškiausių Lietuvoje šiuolaikinės muzikos kolektyvo „Synaesthesis“ koncertas, aktyviausio Lietuvoje senosios muzikos ansamblio „Canto Fiorito“ parengta renesanso muzikos programa. Taip pat skambėjo Ludwigo van Beethoveno 250-osioms ir Vilniaus Gaono 300-osioms gimimo metinėms skirti koncertai, choro „Jauna muzika“ atlikta tarptautiniu mastu pripažinto choro muzikos kūrėjo Vaclovo Augustino kūrinių programa ir ypač didelio susidomėjimo sulaukęs nuotaikingas „Giunter Percussion“ koncertas ant Kuršių marių kranto.

Festivalio organizatoriai tikisi, jog COVID-19 pandemija nesujauks 2021 m. vasaros planų, kuriuose – solidus ir dinamiškas jubiliejinis X Kintų muzikos festivalis.

Raimondas Butvila.

Amiram Ganz.

Komentarų nėra, būk pirmas. "Kintų muzikos festivalis finišavo beveik 13 valandų maratonu"

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas


*