Ekspedicijos laivas: atėjo eilė falšbortams

Rėja - su bortais rišama ypatinga spyna.Rėja - su bortais rišama ypatinga spyna.

„Skatulės“ meistras Viktoras Spiridonas Belokopytovas su pagalbininkais Ričardu Kasiliausku ir Antanu Kuisiu jau montuoja nacionalinės ekspedicijos laivo falšbortus. Tai – ištisinis aptvaras virš borto. Po to prie to viršaus beliks papildomai pritvirtinti apjuostą paskutinę borto lentą. Tuo pagrindiniai medžio darbai prie laivo šonų – bortų – turėtų būti ir baigti.     

Ir falšbortas, ir tai juosianti viršutinė dalis, skirtingai nuo pušinių borto lentų, bus ąžuolinės. Šis medis ir šios dalys suteikia laivui papildomo stiprumo ir stabilumo. Priekinė falšborto dalis remiasi į laivo ragą. Po to per vidurį jo lentos duriamos, nes laivo bortas yra lenktas, tad paprasčiau jį montuoti iš dviejų dalių. Trečiadienį prieš pietus vyrai ir darė kairės pusės tą sujungimą. Antras priekinės dalies galas jungiasi prie jau savo vietoje esančios ąžuolinės rėjos. Toji vieta – savotiškas yra šio mazgo užraktas, nes rėja užmauta ant taip pat pastiprinto šoninio ąžuolinio špangauto. Viską sukonstravus, tai papildomai bus suveržta varžtais – vietos jau paruoštos.

Jau buvo anksčiau rašyta, kad rėja laiko laivo stiebą. Kad jis ant dugno stovėtų stabiliai, prie stiebo šonų dar bus pritvirtinti ir suveržti du stambūs balkiai. Tam jau paruoštos vietos. Ir laivo stiebas, ir balkiai laukia savo eilės. Ji ateis, kai laivas iš dirbtuvių bus išvežtas į kiemą.

Taip pat jau paruošta vieta varikliui – laivo dugne išpjauta jam keturkampė ertmė. Ji padaryta tokia, kad būtų patogu prieiti prie jo. Ta vieta bus apgaubta 70 centimetrų pločio ir metro ilgo medinė šachta, kad vanduo nepatektų į laivo vidų. Taip pat laive jau yra grindys. Jų lentos nebus pritvirtintos, tad bet kada jas galima bus pakelti ir pasižiūrėti, ar renkasi vanduo, išvalyti ten patekusias šiukšles.

Meistras V.S.Bekokoptyvas sakė, kad po to liks pagaminti vairininko būdelę bei trijų metrų ilgio antstatą – savotišką kajutę – nuo lietaus, vėjo ar saulės ekspedicijos dalyviams esant reikalui pasislėpti. Greičiausiai tai bus gaminama dirbtuvėse, o jau montuojama lauke. Galutinai viskas paaiškės, kai pabaigus pagrindinius laivo statybos medžio darbus, jis bus nuleistas nuo pastolių ant žemės. Toliau lauke lauks laivo kaustymas ir tvirtinimas metalu.

Ankstesni pasakojimai:
Nacionalinė ekspedicija prasideda Rusnėje
Nacionalinė ekspedicija prasideda Rusnėje. 2 dalis
Ekspedicijos laivas jau turi pirmą borto lentą
Paskutinės ekspedicijos laivo borto lentos ir špangautai
Atėjo laikas laivo rėjai 

 

Komentarų nėra, būk pirmas. "Ekspedicijos laivas: atėjo eilė falšbortams"

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas


*