Interaktyvios pramogos Šilutės ir Kintų jaunimui

Šilutės F. Bajoraičio viešoji biblioteka – kupina veiklų įvairaus amžiaus ir poreikių lankytojams. Sparčiai mažėja tų, kurie geba išsiversti be šiuolaikinių technologijų kasdieniniame gyvenime. Biblioteka deda dideles pastangas siekdama sukurti tokias paslaugas, kurios įtrauktų visuomenę, supažindintų su naujovėmis, mokytų ir skatintų domėjimąsi naujausiomis technologijomis.    

Išbandyti bibliotekos interaktyvių paslaugų – interaktyvių kubų ir žaidimo „Grindopolis“ –  spalio mėnesį atvyko Šilutės Pamario pagrindinės mokyklos šeštokų klasė (mokyt. Asta Mėmytė ir Jurgita Balčytienė). Mokiniai buvo padalinti į dvi grupes, kurios pasikeisdamos žaidė „Grindopolį“  ir išbandė „iMO-LEARN“ kubus.

Kaskart sulaukę lankytojų bibliotekininkai pirmiausia trumpai papasakoja, kaip įgyvendinta viena ar kita projekto idėja, kokie jų tikslai ir nauda bendruomenei. Svarbu, kad sukurtas produktas turėtų išliekamąją vertę, paliktų įspūdį ir visokeriopai praturtintų lankytojus. Svečiai iš Šilutės Pamario pagrindinės mokyklos praturtėjo žiniomis apie Pamario kraštą vaikštinėdami ant „Grindopolio“ lentos ir atsakinėdami į klausimus. Aktyviai pasportavę ir galvas pasukę interaktyvioje pamokoje su kubais jie buvo apdovanoti saldžiais prizais.

Iškart po pietų, susikrovę kubus ir įrangą, bibliotekininkai išvyko į Kintų multifunkcinį centrą, kuriame pamoką kitaip praleisti atvyko Kintų pagrindinės mokyklos dešimtokai. Jiems F. Bajoraičio viešosios bibliotekos bibliotekininkai paruošė interaktyvią olimpiadą „Kubiadą“. Apšilimui jaunimas atliko keletą aktyvių užduočių su kubais: balansavo, lenktyniavo, žaidė „Muzikinę kėdę“, statė figūras ir kita. Šiame etape dalyviai pasitikrino savo gebėjimus dirbti komandoje, konkuruoti, mąstyti kritiškai ir kūrybiškai. Pasibaigus pertaukėlei, antroje pamokos dalyje, paprasti kubai, į juos įdėjus daviklius ir prijungus prie programos, pavirto interaktyviais. Projektoriaus ekrane dalyviai matė klausimus ir atsakymų variantus, pažymėtus tokiais pat simboliais, kurie užklijuoti ant kiekvienos kubo plokštumos. Pasirinkus savo variantą ir papurčius kubą ekrane dalyviai iškart pamato teisingą atsakymą ir keliauja prie kito klausimo. Įveikę bendro pobūdžio klausimus ir žaidimą kiekvienas už save, paskutiniai užduočiai visi susivienijo bendram tikslui – žodžių dėlionei. Matydami paveikslėlius ar klausimus juose, dalyviai turėjo įvardinti žodžius ir tuomet, sukiodami savo kubus, ekrane matydami kaip keičiasi raidės turėjo bendrai sudėlioti tuos žodžius.

Buvo išties įdomi pamoka kitaip. Dalyviams už gerą nuotaiką ir pastangas įteikti prizai.

Interaktyvios pamokos su kubais „iMO-LEARN“ ir interaktyvios olimpiados „Kubiados“, interaktyvus žaidimas „Grindopolis“ – tai dalis vykdomo Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos projekto „Jaunųjų technologų akademija bibliotekoje“, finansuoto Lietuvos kultūros tarybos ir Šilutės rajono savivaldybės.

Akvilė Tamošiūnė,
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Informacijos skyriaus vyresnioji bibliotekininkė

Be the first to comment on "Interaktyvios pramogos Šilutės ir Kintų jaunimui"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*