Mažiesiems istorinių lėktuvų broliams lietus nesutrukdė

Šeštadienį Armalėnuose, Šilutės aeroklubo skraidymo aikštelėje, įvyko ketvirtosios po ilgos pertraukos atkurtos radijo bangomis valdomų lėktuvų kopijų varžybos. Pagerbiant šiemet Amžinybėn išėjusį lėktuvų modeliavimo Šilutėje pradininką Igną Mikalauską, varžybos ir pagrindinis prizas nuo šiol bus vadinamas jo vardu.     

Šilutiškiai gali didžiuotis, kad vienintelės Lietuvoje lėktuvų kopijų, valdomų radijo bangomis, varžybos yra rengiamos tik Šilutėje. Tai didelis I.Mikalausko nuopelnas. Šiuo pomėgiu jis užkrėtė ne tik moksleivius, kuriems visą savo patirtį ir žinias perdavė vadovaudamas modeliavimo būreliui Šilutės Vydūno gimnazijoje, bet sudomino ir nemažą būrį jau suaugusių žmonių. Jie savo laisvalaikį, o ir nemažą savo šeimų biudžeto dalį, skiria tokių istorinių lėktuvų kopijų gamybai. Jos yra skraidančios, tad vėliau vieni su kitais jėgas išbando padangėje atlikdami aukštojo pilotažo figūras, kurių tikslumas patyrusių teisėjų ir yra vertinamas.

Varžybas šeštadienį Šilutės aeroklubo skraidymo aikštelėje pradėjo naujasis Šilutės aviacinės technikos konstravimo ir modeliavimo klubas „Skrydis“ vadovas Kęstutis Paldauskas. Skambant valstybės himnui trispalvę iškėlė jauniausias šio klubo narys Valdas Žaliauskas. Pagerbiant buvusį šio klubo vadovą I.Mikalauską, K.Paldauskas jo sūnui Nerijui Mikalauskui įteikė atminimo albumą su jau istorinėmis jo tėvo nuotraukomis ir įrašais.

Nors šiek tiek šių varžybų dalyvius ir neramino apniukęs dangus bei kartkartėmis vis prapliupdavęs smulkus lietus, tačiau varžybų tai nesugadino. Pradžioje, patyręs modeliuotojas bei modelių skraidymo entuziastas iš Klaipėdos Algirdas Ungulaitis, priminė būtinas aukštojo pilotažo figūras. Iš viso kiekvienas dalyvis jų turėjo atlikti dešimt, kurių keturios privalomos.

Kai kurias jų pademonstravo su Pirmojo pasaulinio karo lėktuvu istoriniu lėktuvu į varžybų vietą atskridęs Ramūnas Jurkštas, kuris kažkada pradėjęs kaip modeliuotojas pas I.Mikalauską, šiuo metu atkuria tikrų tikriausius istorinius lėktuvus. Šio istorinio lėktuvo skridimas buvo įžanga ir emocinis dalyvių nusiteikimas prieš kopijų varžybas. O tai lėktuvėliai nuo XX a. pradžios iki dabartinių laikų. Įdomu, kad ne viename lėktuvėlyje „sėdėjo“ ir „plotai“ – taip tikroviškai tie lėktuvai buvo atkurti ir pagaminti.

Šiais metais varžėsi penkiolika dalyvių iš Vilniaus, Kauno Kuršėnų, Klaipėdos, Gargždų ir Šilutės. Įprastai rengiami skridimų trys turai, kurių du yra įskaitiniai. Galutinis rezultatas yra išskaičiuojamas iš geriausio pasirodymo. Šiemet dėl ne itin palankaus oro, kai dėl lietaus reikėjo padaryti ir šiokią tokią pertrauką, buvo rengiami tik du turai. Tačiau to užteko. Dalyvių skrydžius vertino patyrę modeliuotojai, radijo bangomis valdomų lėktuvų skraidymo specialistai Vladimiras Butginas, Boleslovas Danušis ir Edvardas Šeikovskis. Pirmąją vietą šiais metais pelnė A.Ungulaitis iš Klaipėdos, antrąją – Aleksandras Vizbaras iš Vilniaus, trečiąją – Mindaugas Grimalis iš Gargždų. Savotišką dovaną varžybų nugalėtojams įteikė Šilutės aeroklubo lakūnai – jie paskraidino virš Šilutės miesto bei pamario.

Varžybų pabaigoje buvo surengti parodomieji modelių skrydžiai. Gargždiškis M.Grimalis pusės metrų aukštyje prieš žiūrovus „pakabino“ kaip sraigtasparnį savo didžiulį modelį ant sraigto. Tai liudija didelį meistriškumą. A.Ungulaitis meistriškumą demonstravo skraidydamas lėktuvo modeliu su reaktyviniu varikliu. Buvo ir kitų įspūdingų lėktuvų kopijų pasirodymų. Visi iki kitų metų skirstėsi patenkinti surengtomis šilutiškių varžybomis.

Be the first to comment on "Mažiesiems istorinių lėktuvų broliams lietus nesutrukdė"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*