Pilname lėktuvų angare ir po darbo verda gyvenimas  

R.Jurkštas ir jo pastatyta Pirmojo pasaulinio karo lėktuvo kopija.

Beveik visada, kai užsuksi Armalėnuose esantį Šilutės aeroklubo angarą, sutiksi čia didelį aviacijos entuziastą Ramūną Jurkštą. Čia jis dirbą tiesioginį darbą. Čia taip pat po darbo valandų jis kuria bei stato naujus orlaivius.

Tiesioginis darbas

Į Šilutę Ramūnas Jurkštas 1981 metais atvyko kaip sportinių lėktuvų skraidymo instruktorius. Baigęs Kalugos aviacijos centrą tuomet ieškojo darbo. Tokia galimybė kaip tik atsirado netoli Klaipėdos, kur jis užaugo ir susidomėjo aviacija.

1985 metais, tapęs vaikų instruktoriumi, pradėjo juos mokyti sklandyti. O kai 1991 m. Šilutės aeroklubas perėjo į savanoriškos krašto apsaugos eskadrilę, R.Jurkštas ėmėsi šios įstaigos vadovo pavaduotojo skraidymo reikalams darbo. Tačiau po trejeto metų vėl grįžo vaikus mokyti skraidymo. Nuo 2013 m. pradėjo dirbti Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos laboratorijos Šilutės padalinio laborantu – taip vadinasi jo dabartinės pareigos.

Nežiūrint, kad vaikų jis jau nebemoko skraidyti, tačiau visa tai, ką jis šiuo metu dirba, su jais yra ir susiję. Tai aviacinės technikos vaikams gamyba, sklandytuvų, treniruoklių restauracija bei tvarkymas. Visa tai yra reikalinga mokant vaikus skraidyti.

Kaip tik nesenai R.Jurkštas baigė restauruoti ir į Kauną išvežė sklandytuvą BRO-11 „Zylę“. Nuo šiol lėktuvas bus Aleksoto aviacijos muziejaus eksponatas. Jis prikeltas naujam gyvenimui ir gali skraidyti, todėl per aviacines šventes lankytojai jį pamatys danguje. O dabar atnaujinimui į Šilutę atvežė sklandytuvą LAK-16 „Kamanę“. Apie 1989 metus Prienuose jis buvo pagamintas kaip eksperimentinis – dvivietis. Tuomet buvo manyta, kad vaikus taip bus lengviau mokyti. Tačiau tam programose buvo numatyta per mažai laiko. Tad buvo nutarta, kad juo galės skristi geras mokinys, kuris drauge savo draugą pavėžintų, kad tas užsidegtų skraidymu.

Dar 1995 metais, liepos 6-tą, per Mindaugo karūnavimo dieną, prisiminė pašnekovas, buvo baigtas ir išbandytas su guma į dangų „pakeliamas“ vaikams skirtas lengvas sklandytuvėlis. Jis buvo tinkamas ne tik mokymui, bet dalyvavo ir varžybose. Dabar jis tvarkomas Kaune ir netrukus „grįš“ į Šilutę. Prisimenant senovinę aviaciją, jis ir toliau bus „keliamas“ į dangų su gumos išmetimu.

Hobi

Šilutėje ne vienas yra matęs virš miesto senovinius lėktuvus skraidant. Didelis jų entuziastas ir yra R.Jurkštas. Tad tie, kurie regėjo skrendant Pirmojo pasaulinio karo dvisparnį lėktuvą, jau greičiausiai žino, jog juo skrenda jį atkūręs mūsų pašnekovas.

Iš viso, čia, šiame angare, jis vienas yra pastatę tris lėktuvus. Tačiau prisidėjo ir prie ketvirto, prie kurio drauge su bendraminčiu Alvydu Telšinsku dirbo. Vienas iš R.Jurkšto pastatytų lėktuvų yra skirtas sklandytuvams į dangų buksyruoti. Tačiau jam kiek trūksta jėgų, tad šiuo metu jis stato dar vieną lėktuvą, galingesnį.

Paklaustas ar nereikia lėktuvų statybai itin specifinių žinių, R.Jurkštas nusišypsojo – „juk tai staliaus ir šaltkalvio darbas“. O jau surimtėjęs atsakė, kad bendros žinios įgytos Kalugos aviacijos centre, o dėl aerodinaminių dalykų – yra knygos. „Toliau mokytis pačiam reikia – internete daug informacijos. Kai žinai, kur ką paskaičiuoti reikia – viskas labai paprasta: yra formulės, skaičiukus sudedi…“, – juokauja save konstruktoriumi mėgėju vadinantis R.Jurkštas.

Ir visa tai daroma bei gaminama po tiesioginio darbo, savaitgaliais bei laisvadieniais. Į klausimą, kaip į tokią veiklą reaguoja jo žmona, Ramūnas atsakė, kad Rita taip pat šio užsiėmimo entuziastė ir ne tik suprantanti jį, bet ir daug padedanti klubo veikloje.

Šilutės aviatoriai nuo seno garsėjo  

Kai 1981 metais R.Jukštas į Šilutę atvažiavo, čia Šilutės aerodrome veikė stiprus vadinamasis DOSSAF (nuo 1951 iki 1991 m. veikusi tarybinė sukarinta masinė visuomeninė organizacija – aut.p.) skyrius, kuriam tuomet vadovavo Juozas Aleknavičius. O pats aerodromas anais laikais buvo nemažas ir buvo naudojamas reisiniams keleiviams lėktuvams – iki 1978 metų iš jo šiltuoju metų laiku dvylikos vietų AN-2 lėktuvu buvo galima nuskristi net ir į Vilnių.

1957 m. čia buvo įkurtas aeroklubas, kuriam vadovaujant aviacijos sportininkas ir aviakonstruktorius Vladas Kensgaila. Jo pastangomis ir pastatytas dabartinis lėktuvų angaras bei kiti infrastruktūriniai statiniai ir įrenginiai.

Per eilę metų šiame Šilutės aeroklube iš aviacija besidominančių vaikų išaugo nemažai lakūnų. Daugelis jų ne tik valdo didžiuosius Boeing lėktuvus pasaulio avialinijose, bet ir yra jų vadai. Čia pirmuosius „žingsnius danguje“ taip pat žengė ir paties R.Jurkšto sūnus Kęstutis. Šiuo metu jis vienas iš latvių bendrovės airBaltic lėktuvų pilotų. Kęstutis Jurkštas yra didelis sklandymo entuziastas ir yra ne tik įsigijęs modernų sklandytuvą, bet yra užsidegęs mokyti skraidyti jaunuosius šilutiškius.

Nors Šilutė pirmiausiai daugeliui asocijuojasi savo vandenimis, tačiau pasaulyje jos vardą garsina ir Šilutės aeroklubo skraidymo entuziastai, užimantys prizines vietas ultralengvųjų (svoris iki 450 kg) lėktuvų varžybose.

Šilutės aeroklubo nariais yra nemažas būrys skraidymo entuziastų. Be jų, šiame lėktuvų angare taip pat glaudžiasi ne tik jau minėtas B.Ožkinio vaikų aviacijos mokyklos laboratorijos filialas, bet ir lėktuvų modelių klubas „Skrydis“ bei istorinių lėktuvų entuziastai. Tad dažnas čia užsuka ne tik paskraidyti, bet ir aviacijos naujovių sužinoti ar tiesiog bendraminčių būryje pabūti.

1 Comment on "Pilname lėktuvų angare ir po darbo verda gyvenimas  "

  1. Domantas | 2018-03-11 at 19:31 |

    Labai darbštus žmogus, pagarba jam.:)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*